Media onder de loep. Een inleiding tot mediastudies.

Media vormen een bijzonder complex gegeven. Het is er zeker niet overzichtelijker op geworden sinds ze de digitale weg hebben gevonden. De media worden ook niet voor niks de vierde macht genoemd! Kijk naar wat sociale media veroorzaken in het Midden-Oosten. Het is dan ook goed dat er af en toe eens een overzichtswerk verschijnt, een handboek zeg maar, dat alles even op een rijtje zet. Dit boek slaagt daar bijzonder goed in door de sterk pedagogische aanpak. Ook ‘neofieten’ hebben aan dit boek een zeer sterke inleiding tot het fenomeen. Natuurlijk besteedt de auteur aandacht aan alle belangrijke thema’s, zoals de diverse soorten media, de mediamarketing, de commercialisering, het mediabeleid in Vlaanderen, de nieuwste trends enzovoort. Werkelijk een aanrader voor al wie een beetje genuanceerder wil denken over de functie en de betekenis van de media in onze samenleving. (FD)

K. DE LEMBRE, Media onder de loep. Een inleiding tot mediastudies., Leuven (Acco), 2011